Weihrauch HW 35

Awatar użytkownika
Malamute
Posty: 28
Rejestracja: 2015-03-04, 21:41
Lokalizacja: Poznań

Weihrauch HW 35

Post autor: Malamute »

W dniu wczorajszym stałem się właścicielem pierwszego, w mojej karierze, karabinka HW 35 :-)
Wiatrówka została kupiona na OLX od Pana, który przywiózł ją bezpośrednia z Niemiec. W kraju nic z nią nie robiono, więc domniemam, że jest w limicie 7,5J. Jeżeli chodzi o stan techniczny, to prawdopodobnie więcej przeleżała, niż strzelała. Zaglądałem do lufy, nie mam co prawda doświadczenia, ale gwint wygląda bardzo ładnie. Po próbnym wystrzale, z lufy wyleciał lekki dymek, więc trochę diesluje. Oksyda jest niestety zniszczona.
Podsumowując karabinek wymaga pracy, ale ma potencjał, a cena, moim zdaniem, rekompensuje ten stan.

I tu mam pytania do szanownych Kolegów. Ręce mnie świerzbią, żeby jak najszybciej doprowadzić hawusię do stanu używalności, a najszybciej byłoby zakupić uszczelki i sprężynę, i samemu wszystko wyczyścić, przesmarować, i zamontować. Mam tylko wątpliwości, czy sobie poradzę, szczególnie z montażem sprężyny?
Myślałem też o Hoganie, ale jest to wersja z dłuższym terminem i kosztami.
NIe wiem jak zabrać się za oksydę, czy robić ją od razu, czy najpierw doprowadzić HW do stanu używalności i pobawić się nią trochę?
Czeka mnie jeszcze zakup optyki, kolejny koszt, więc mój budżet nie jest bezgraniczny :-)

Przepraszam za przydługawy tekst i czekam na wszelkie sugestie.
Z góry dziękuję.
Awatar użytkownika
triodak
Członek zarządu
Posty: 455
Rejestracja: 2013-12-16, 01:30
Lokalizacja: Poznań

Post autor: triodak »

Ja ze swoje strony napiszę tak.

Jeśli masz choć trochę zacięcia i jakieś narzędzia czy też możliwości techniczne to zdecydowanie możesz się bawić samodzielnie. Tym bardziej że pomyłka będzie mało kosztowna (mała strata). Jak kupowałem TX200 to ze względu na wartość sprzętu oraz możliwości technicznych (dorobienie prowadnicy) podparłem się serwisem zewnętrznym.

Rozbierz wszystko, wyczyść i zrób dobre zdjęcia wszystkiego. Potem zakonserwuj PKB, sprawdź stan uszczelki (ew. wymień), posprawdzaj luzy i stan prowadnicy, sprężyny i co tam jeszcze jest. Postrzelasz trochę wtedy i się okaże co jest sprzęt wart (siewnik?). Nie wiem do ilu Julianów można w tym sprzęcie bezpiecznie dojść jeśli będziesz chciał wymieniać sprężynę.
To i tak musisz zrobić aby wiedzieć co masz.

Poczytaj, wstaw fotki i się okaże co jeszcze można ze sprzętem zrobić (i za ile). Generalnie każdy tunnig to wydatek. Czy kompleksowy u kogoś czy samodzielny po kawałku. Docelowo każdy może wyjść drożej. Wszystko zależy jakie są oczekiwania co do efektu końcowego.
Ja osobiście w tym wypadku poszedłbym drogą samodzielną.

Pzdr
AA TX200 MK3 + Leapers
wola75
Posty: 517
Rejestracja: 2013-09-13, 11:32
Lokalizacja: Poznań

Post autor: wola75 »

Szybciej i bezpieczniej będzie wysłać do Hogana i niech go zobaczy i zrobi mankamenty a oksydą zajmiesz się później.
Za dużo zabawek, za mało miejsca ale radocha jest :)
Awatar użytkownika
Malamute
Posty: 28
Rejestracja: 2015-03-04, 21:41
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Malamute »

Myślałem, że moje imię jest mniej popularne :-)
HW 35 /DOC
Awatar użytkownika
mahonxx
Moderator
Posty: 1658
Rejestracja: 2013-03-01, 16:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mahonxx »

Jak nie masz za dużo PLN, to rób sam. Wiatrówki to generalnie proste pompki -oczywiście są wyjątki jak DIANA 75 i inne bezodrzutowce.
Strzel sobie na którymś z naszych spotkań przez chrono i będziesz wiedział ile ma J.
Skoro mówisz, że wiatrówka nie wiele strzelała, to może uszczelka jest ok i wystarczy wymienić tylko sprężynę i prowadnicę.
Co do przebiegu, to na podstawie lufy w wiatrówce nic się nie dowiesz.
Czy to będzie 500 czy 100000 szt. nic nie zobaczysz.
Kiedyś pisał Hexer, że w klubie po 0,5 mil przebiegu zmieniają śrut z 4,48 na 4,49
Postrzelał bym z czegoś, np. z 88.
Awatar użytkownika
Malamute
Posty: 28
Rejestracja: 2015-03-04, 21:41
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Malamute »

mahonxx pisze:Jak nie masz za dużo PLN, to rób sam.
Tak właśnie myślałem i chyba tylko potrzebowałem potwierdzenia z Waszej strony :-)
Pozostaje tylko odpowiedzieć na pytanie, gdzie kupić części? Czy AK Hobby będzie odpowiednim miejscem? Może macie inne propozycje?
Awatar użytkownika
mahonxx
Moderator
Posty: 1658
Rejestracja: 2013-03-01, 16:09
Lokalizacja: Poznań

Post autor: mahonxx »

sklep.incorsa.pl
Może nie najtaniej, ale na pewno na czas ;-)
Postrzelał bym z czegoś, np. z 88.
Awatar użytkownika
esmar
Posty: 1571
Rejestracja: 2013-03-11, 18:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: esmar »

mahonxx pisze:Może nie najtaniej
No właśnie, w tej cenie, to u Hogana sprężynę z prowadnicą chyba dostanie.
TX200 HC_Burris Timberline
Awatar użytkownika
Malamute
Posty: 28
Rejestracja: 2015-03-04, 21:41
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Malamute »

A Hogan sprzedaje części?
Awatar użytkownika
esmar
Posty: 1571
Rejestracja: 2013-03-11, 18:50
Lokalizacja: Poznań

Post autor: esmar »

Kilku kolegów (ja też) u niego kupowało i problemu nie robił.
TX200 HC_Burris Timberline
Awatar użytkownika
Malamute
Posty: 28
Rejestracja: 2015-03-04, 21:41
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Malamute »

Jutro zadzwonię do niego, spróbuję.
HW 35 /DOC
Tomx
Posty: 941
Rejestracja: 2013-09-03, 20:45
Lokalizacja: poznan

Post autor: Tomx »

Poczytaj sobie troche o smarowaniu wiatrówek spreżynowych i dasz rade ;-) i złota zasada im mniej tym lepiej :-) Ale Hogan to Hogan wysyłasz w poniedz. sprzęt i w piatek już strzelasz :-)i niczym sie nie przejmujesz :-P .
hw77 +burris (wiatrowka odrzutowiec)/aa prosport vortek + buris timberline(karabinek klasa...zalezy w czyich rekach:))
Awatar użytkownika
Grossus
Moderator
Posty: 3150
Rejestracja: 2013-03-01, 22:49
Lokalizacja: Zalasewo

Post autor: Grossus »

Jeżeli nigdy nie naprawiałeś wiatrówki, to na pierwszy raz pomyślałbym jednak o Hoganie. Od razu zrobi odpowiedni tuning z jakimiś ślizgami itp.
Bo ja myślałem, że "Miś" to film fabularny, a to jest dokument.
Awatar użytkownika
Krzysztof W.
Posty: 136
Rejestracja: 2013-03-05, 16:49
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Krzysztof W. »

Grossus pisze:Jeżeli nigdy nie naprawiałeś wiatrówki, to na pierwszy raz pomyślałbym jednak o Hoganie. Od razu zrobi odpowiedni tuning z jakimiś ślizgami itp.
A i oksydę może poprawić.
Daystate Mk3+ DOT 4,5-14x44
Awatar użytkownika
Malamute
Posty: 28
Rejestracja: 2015-03-04, 21:41
Lokalizacja: Poznań

Post autor: Malamute »

Wiatrówek nie naprawiałem, ale myślę, że z wymianą sprężyny i uszczelek sobie poradzę. Mam miejsce i trochę narzędzi, więc zdecyduję się na to wyzwanie.
W razie czego, będę Was pytał :-)
Po zrobieniu tych podstawowych czynności trochę postrzelam i zobaczę, czy sprzęt jest wart dalszych inwestycji.
HW 35 /DOC
ODPOWIEDZ