HW30 - spadek V0

Awatar użytkownika
hydro
Posty: 1080
Rejestracja: 2015-09-18, 18:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: hydro »

To jest najlepsze wyjście i tak trzeba będzie robić, co nie zmienia faktu, że większa średnica o ponad 1mm będzie stwarzać problemy. Oryginał ma trzymać parametry i po to kupujesz oryginał. W każdym razie złożyłem, strzeliłem raz - 192m/s - dziękuję ;-)

PS. Przyjedzie oryginalna sprężyna, to wrzucę wymiary. Poczekamy, zobaczymy.

I jeszcze jedna rzecz: zamiennik. Zamiennikiem jest rzecz, część innego producenta ale o takich samych parametrach lub lepszych. Rzecz o parametrach gorszych, innej charakterystyce, jest podróbką lub nieudolną kopią oryginału.
Hogan
Posty: 1
Rejestracja: 2016-06-11, 00:45
Lokalizacja: Zabrze
Kontakt:

Post autor: Hogan »

Witam Serdecznie.
Przepraszam że tu się witam, ale dopiero zapoznaje się z Forum :)
Co do HW 30.
Pet wskazany, oczywiście co jakieś czas trzeba go wymieniać.
Krzyś, jak widzę życie poprawiacza nie jest łatwe, ale czasem tak bywa, podejdź spokojnie do tematu a wszystko Ci spasuje.
Piszesz o samostrzałach, odkręć o pół obrotu torksa w spuście, jest widoczny po odkręceniu kabłąka.
Jak już będziesz miał sprężynę eksportową daj znać jak prowadnica nie będzie pasowała, zrobię Ci na wymiar, bo nawet ta sama partia sprężyn a i tak podchodzę do każdej indywidualnie, wym wew. waha się od 12,4 do 12,8.
Nie ma uszczelek nowego typu do HW 30, do każde innej HW są tylko nie do tego maleństwa, oryginał z obciętą wargą przeżyje kilka sprężyn.
Ten czarny smar z dwusiarczkiem molibdenu który zapodałeś, jest rzadki i jak pet padnie jest jak jest.
Uważam że następnym razem warto kupić kpl. sprężyna + prowadnica + kapelusz wtedy zaoszczędzisz swoje nerwy, czas i pieniądze a i strzelać będziesz znów cały sezon.
Myślę że Eres też ma zestawy, bo nie chodzi mi że Masz u mnie kupić, w sumie nie sprzedaje luzem tylko wraz z tuningiem/poprawkami, tylko oto że kpl to kpl a nie wsio oddzielnie a potem kompletacja i czasem rozczarowanie.

Co do rys na systemie od dźwigni naciągu, częściej smarować, nic nie piłować a wszystko ładnie się dotrze i dopracuje, tak jest we wszystkich 30-stach i strzelają latami.

Życzę owocnej pracy nad kruszynką i czekam na dalsze wieści z poczynionych prac.
Acha dodam jeszcze, Krzyś po moich poprawach HW 30 strzela poprawnie około 30 tys. śrutów, a z tego co pamiętam, sam smarowałeś swój karabinek rok temu smarem molibdenowym, zapewniałeś mnie że uczynisz to poprawnie a z fotek widzę Zonk.
Popraw mnie proszę jeśli się mylę ?
Pozdrawiam Waldemar.
Awatar użytkownika
hydro
Posty: 1080
Rejestracja: 2015-09-18, 18:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: hydro »

Hogan pisze:samostrzałach, odkręć o pół obrotu torksa w spuście
odkręciłem 1/4. Samostrzały jak pisałem miały miejsce z samego systemu, bez założonej osady. Więc mogłem też coś zahaczyć, bo takie rzeczy się wcześniej nie zdarzały.
Hogan pisze:tak podchodzę do każdej indywidualnie, wym wew. waha się od 12,4 do 12,8.
to się mieści w granicach tolerancji wyrobu, co jest normalne i zrozumiałe. Wtedy sie mówi, że trzeba jednak wystrugać nową prowadnicę. A tu mam jakoby zupełnie inną sprężynę. Może dostawca się pomylił ;-)
Hogan pisze:zapewniałeś mnie że uczynisz to poprawnie a z fotek widzę Zonk.
Popraw mnie proszę jeśli się mylę ?
Poprawiam.
Fakt, że z pewnych powodów rozebrałem karabinek ale niczego nie smarowałem od nowa. Po pierwszym demontażu, zostawiłem Twoje smary. Lekko tylko usunąłem ich nadmiar a raczej samo się przykleiło do łapek. Niczego nie zmieniałem. Tubus został wytarty do sucha, tak aby uszczelka tłoka nie zabrała ze sobą nic do komory sprężania. Ten karabinek strzelał poprawnie do jakieś dwa tygodnie temu, czyli prawie rok. Czarny smar molibdenowy, który tutaj zebrała uszczelka, to smar, którym smarowana była prowadnica popychacza - cała ta szczelina i to też w niewielkiej ilości. Następnym razem jak wyjmę tłok to na uszczelce będziesz miał: smar hogana, molibdenowy czarny i zielony uniwersalny, którym jest posmarowany korek, aby lżej wychodził ;-)

Dodam, ze ja tutaj niczego nie chciałem poprawić, tylko wymienić sprężynę / uszczelkę aby kruszyna wróciła do swoich 191m/s, bo to żadna filozofia na dobrą sprawę, a po całej tej zabawie dla mnie już rutyna ;-) Wkurzyłem się, bo rozmawiałem z fachowcem i "dostałem do samochodu 18" opony na 16" felgi" ;-) To tyle. Kruszyna jest złożona (na Twoim smarze) i nie ruszam jej dopóki V0 nie spadnie poniżej 190m/s.

[EDIT]
Waldek, jeszcze jedna rzecz w ad. smaru molibdenowego. Mam Molykote FB180. Obrobiłem nim całe HW45, w kolejności: mycie Molykote Metal Cleaner, film olejowy, montaż tłoka z uszczelką od Erasa. Zanim tłok się schował, pomazałem go FB100 i wepchnąłem do końca. Sprężynę pomalowałem pędzelkiem maczając w FB180. Złożyłem system i mam stabilne 6,9J. Nic się nie dzieje, nic nie chlanie, nic smaru nie łapie i nie dizluje ani nie smrodzi, a ze 4 paczki śrutu już tym przerobiłem.
Ostatnio zmieniony 2016-06-11, 20:48 przez hydro, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
hydro
Posty: 1080
Rejestracja: 2015-09-18, 18:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: hydro »

No to mamy finał. Dziś po zerowaniu chrono pokazało:

V001 - 199.2 m/s
V002 - 197.4
V003 - 199.8
V004 - 198.0
V005 - 198.3
V006 - 197.4
V007 - 198.0
V008 - 198.9
V009 - 199.8
V010 - 198.6 m/s

Esr - 10.0J
(było 9.1)
Vsr - 198 m/s (było 191)
Vmin - 197 m/s
Vmax - 200m/s
dV - 2 m/s
SV - 1 m/s

Niżej nasze tarcze z zerowania, a właściwie młodego na 23m i 40m (kontrolnie).

Obrazek
W zakreśleniu górna przestrzelina to dwa śruty. Jak się młodego odpowiednio potraktuje to zaczyna strzelać ;-)

Obrazek
Z - zerwane. Na dole piersza seria do weryfikacji opadu.

Ogólnie polecam te tarcze - są świetne do treningu i obrazowania trajektorii śrutu.

Montaż końcowy systemu (dla ciekawskich):


- Komora oczyszczona Molykote Metal Cleaner,
- Film olejowy, olej sprężarkowy i wytarcie do sucha (za radą Marka),
- Tłok - smarowanie antykorozyjne - film ze smaru molibdenowego (bo innego w tej chwili nie miałem), uszczelka tłoka i prowadnica Hogana - suche!
Po umieszczeniu tłoka w komorze, dalej leci:
- sprężyna pędzelkiem pomalowana smarem Hogana (dzięki Eres) włącznie z prowadnicą,
- korek (w ramach oszczędności małej ilości smaru Hogana) delikatnie pomazany smarem uniwersalnym, aby łatwiej wychodził przy ponownym demontażu.

Nic więcej - żadnych kropelek oleju do komory, etc. Wyniki po około 100 strzałach powyżej.

Sprężyna: oryginał HW, przebieg około 7000
Nowa uszczelka od Erasa.

Kruszyna wróciła do siebie ;-)
Eres
Posty: 5
Rejestracja: 2016-06-09, 17:47
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: Eres »

Jak wiadomo w HW30 walczymy o każdy milimetr miejsca na sprężynę. U kolegi hydro z tego co wiem został stoczony modół spustu żeby zmieścił się zestaw sprężyny z kapeluszem.
Podczas montażu mojego zestawu zamontował dodatkowo podkładkę 2mm. Nie wiem jakim cudem system się zapiął, ale na pewno zgniotła się sprężyna.
Druga sprężyna jest oryginalna od HW tyle że od innego modelu, ale pracuje bardzo dobrze i nie jest to tylko moja opinia. Jeśli nie została założona do niej spasowana prowadnica to takie są efekty.
Jak reklamacje uznałem i temat uważam za zamknięty.
Wnioski z tego postu wyciągnijcie sami.
Awatar użytkownika
hydro
Posty: 1080
Rejestracja: 2015-09-18, 18:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: hydro »

Eres pisze:U kolegi hydro z tego co wiem został stoczony modół spustu żeby zmieścił się zestaw sprężyny z kapeluszem.
robi się to w każdej HW30S od AKH przynajmniej, bo są w wersji na rynek niemiecki, czyli 7,5J.
Eres pisze:Podczas montażu mojego zestawu zamontował dodatkowo podkładkę 2mm. Nie wiem jakim cudem system się zapiął, ale na pewno zgniotła się sprężyna.
Wyjaśniam cud. Otóż cudów nie ma, zdarzają się tylko nad Wisłą. W tym przypadku bardzo pieczołowicie wyrównałeś zakończenie sprężyny. Z jednej strony można powiedzieć, że dobrze, kto inny może powie - za dużo (bo zwoje na końcach są o połowę cieńsze niż reszta). Ale tym sposobem "zniknęło" lekko 2mm. Poza tym, gdyby było tak jak piszesz to nie zaskoczyłby zamek i nie dało by się zamknąć naciągu, a specjalnie się nie siłowałem naciągnąć sprężynę. Wręcz przeciwnie - pracowała lekko.

EDIT: Zmierzyłem. Jest 3mm zapasu po oszlifowaniu zakończeń. Z podkładką zostaje jeszcze 1 dodatkowy mm., więc nie ma mowy o zniszczeniu sprężyny.
Eres pisze:Druga sprężyna jest oryginalna od HW tyle że od innego modelu, ale pracuje bardzo dobrze i nie jest to tylko moja opinia
No właśnie - od jakiego? Bo do 30tki za duża, a do 50tki za mała? Nie wypowiem się, bo nie montowałem tej sprężyny - uznałem, że nie ma sensu, a tym bardziej bez prowadnicy.
Eres pisze:Jak wiadomo w HW30 walczymy o każdy milimetr miejsca na sprężynę
Zanim zaczniesz się wypowiadać na temat HW30, doradzać innym i sprzedawać do tego części, to kup sobie ten karabinek lub pożycz, postrzelaj z niego, pobaw się swoimi sprężynami i zobacz co z tego wyjdzie. Nigdy nie robiłeś systemu 30tki (do czego się przyznałeś), nie strzelałeś z tego, a z góry polecasz miękko pracującą Otevę, bo sprawdza się w innych systemach. Jedną rzecz masz zarąbistą - uszczelkę tłoka - V0 urosło średnio 7m/s, a system pracuje jak na HW30 przystało - krótko i na temat. Myślę, ze wszyscy z tego wyciągną wnioski.
Ostatnio zmieniony 2016-06-12, 13:05 przez hydro, łącznie zmieniany 1 raz.
Eres
Posty: 5
Rejestracja: 2016-06-09, 17:47
Lokalizacja: Pabianice
Kontakt:

Post autor: Eres »

Jestem na tym forum gościnnie i nie zamierzam się kopć z koniem...
W HW30 przetacza się korek żeby zrobić miejsce na kapelusz sprężyny, ot cała historia z twoją teorią 7,5J-ego karabinka :lol:
To ze ci mówiłem, ze ostatnio nie robiłem na tych sprężynach nie znaczy, ze w ogóle nie robiłem. Myślisz ze skąd wziąłem wymiary prowadnic itd...z gwiazd...
Awatar użytkownika
hydro
Posty: 1080
Rejestracja: 2015-09-18, 18:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: hydro »

Eres pisze:Jestem na tym forum gościnnie i nie zamierzam się kopć z koniem...
W HW30 przetacza się korek żeby zrobić miejsce na kapelusz sprężyny, ot cała historia z twoją teorią 7,5J-ego karabinka :lol:
To ze ci mówiłem, ze ostatnio nie robiłem na tych sprężynach nie znaczy, ze w ogóle nie robiłem. Myślisz ze skąd wziąłem wymiary prowadnic itd...z gwiazd...
http://www.pyramydair.com/model-schematic/2018
https://www.gunspares.co.uk/products/24773/HW30/
http://airguns.pl/forum/viewtopic.php?t=1212
Awatar użytkownika
slawol75
Członek zarządu
Posty: 836
Rejestracja: 2015-07-29, 10:54
Lokalizacja: Pamiątkowo
Kontakt:

Post autor: slawol75 »

[quote="Eres"]Jestem na tym forum gościnnie i nie zamierzam się kopć z koniem...
Tak trzymaj, szkoda nerw 8-)
pozdrawiam
zawsze środkiem krzyża :)
Awatar użytkownika
hydro
Posty: 1080
Rejestracja: 2015-09-18, 18:21
Lokalizacja: Poznań
Kontakt:

Post autor: hydro »

Przyjechały nowe sprężyny, standard do 7.5J i eksportowa powyżej 7.5J (9-10).

Obrazek

Wymiary (zew/wew/zwoje):
<7.5J: 18.35mm - 12.5mm - 25
>7.5J: 18.2mm - 12.55mm - 28

Różnica w długości wynosi około 28mm.

dla porównania z poprzedniej strony:
1 - oryginał, który montował Hogan rok temu: 18,45 - 12,45 i prowadnica 12,45.
2 - oryginał, nowy oryginał HW od Eresa: 19,65 - 13,75
3 - Oteva, czyli gorszy zamiennik lepszego: 19,8 - 14,2 - za szeroka do HW30.


A tak wyglądają zakończenia. Nie jest to lustro ale są zrobione fabrycznie.

Obrazek

Dostawca: INCORSA S.A.

[EDIT]
Przyjechała kolejna "dziewczyna" z DE poprzez AKH. Wymiary:

18.4mm - 12.5mm - 28 zwojów, zakończona fabrycznie - podpiłowana.

Mamy więc tolerancję w granicach 0.10mm dla średnicy zewnętrznej i 0.10mm dla wewnętrznej włącznie ze sprężyną <7.5J. Rożnica w "zamiennikach" wynosi od 1.2 do 1.4mm, co powoduje niepotrzebne "zgrzyty" ;-)

PS. Jakby komuś siadła 30tka, to mam trochę części na stanie ;-)
ODPOWIEDZ